Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009

ΕΡΓΑ ΕΚΛΟΓΕΣ&ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ

ΞΑΝΑ-Ολοκληρώθηκε η ΕΓΝΑΤΙΑ


Μεγάλο και αξιόλογο έργο η Εγνατία για την περιοχή μας.Εργο με τεχνικές δυσχέρειες και με τεχνικά επιτεύγματα και όλοι μας θέλουμε την γρήγορη αποπεράτωσή της, μια και αυτό συμβάλει στην "αρση της απομόνωσης της περιοχής μας",στόχο που βάζαμε πρωταρχικά στη δεκαετία του '80 σαν Σύλλογος Μηχανικών Καστοριάς,τότε.
Πρό των Ευρωεκλογών ,είχαμε δεί τελετές ολοκλήρωσης της Εγνατίας με τον Υπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ και τον Πρωθυπουργό να την εγκαινιάζουν.Ετσι σχολιάσαμε για τακτικές "ΜΑΥΡΟΓΙΑΛΟΥΡΟΥ"(βλ.προηγούμενο σχόλιό μας).









Τώρα βλέπουμε ξανά ολοσέλιδες καταχωρήσεις και στο Ενημ.Δελτίο ΤΕΕ ότι ΞΑΝΑ-Ολοκληρώθηκε.
Ομως σε Φυλλάδιο που μας έστειλε η κα Μπουζάλη,βουλευτής ΝΔ Καστοριάς αναφέρει "ότι σε λίγους μήνες ολοκληρώνεται η Εγνατία" που μάλλον είναι το πιό πιθανό.
Σαν εργολάβοι ,ξέρουμε ότι ένα μεγάλο έργο χρειάζεται και μεγάλο χρόνο μελέτης-σχεδιασμού-προγραμματισμού.Για να ολοκληρωθεί γρήγορα και σωστά, χρειάζεται ολοκληρωμένες μελέτες αλλά και συνεχή και επαρκή χρηματοδότηση.Οταν λοιπόν καθυστερεί ένα έργο κάποιο πρόβλημα υπάρχει και συνήθως είναι το οικονομικό.
Ας τελειωσει η ΕΓΝΑΤΙΑ και ας δώσουμε σε όλους τα εύσημα που τους αναλογούν
,άσχετα από την πολιτική τους τοποθέτηση,για το καλό του τόπου,αλλά δεν μπορεί να μη σχολιάζεται η προεκλογική "Μαυρογιαλουρομανία".

Προεκλογικός αντίλογος.


Το ΠΑΣΟΚ σχολιάζοντας την τακτική 'αυτολιβανισμού" του ΥΠΕΧΩΔΕ για ολοκλήρωση της ΕΓΝΑΤΙΑΣ σχολίασε:

2. Γιατί δεν πάνε κανένα ταξιδάκι; Να πάνε να δούνε την σήραγγα που «εγκαινίασε» σε προεκλογική φιέστα στις ευρωεκλογές, ο κ. Καραμανλής, για να την κλείσουν αμέσως μετά προκειμένου να συνεχιστούν οι εργασίες! Και δεν ήταν μόνον αυτή η σήραγγα που δεν είχε ολοκληρωθεί, γι' αυτό και τώρα, στις περισσότερες σήραγγες της Ηπείρου, γίνονται εργασίες ανακατασκευής και ιδιαίτερα στα συστήματα ασφαλείας.
3. Ακόμα χειρότερα, ο κ. Καραμανλής, μετά την φιέστα των εγκαινίων και αφού με πανηγυρικούς τόνους δήλωνε ότι παραδόθηκε όλος ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας, πηγαίνοντας στην Ηγουμενίτσα, πέρασε από τρεις παρακάμψεις. Εκεί φαίνεται ότι έκλεινε τα μάτια και δεν τις είδε.
4. Οι πολίτες γνωρίζουν την αλήθεια για την Εγνατία και τους κάθετους άξονες:
ü Ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας έχει 670 χιλ. Τα 402 χιλ. είχαν παραδοθεί σε χρήση μέχρι το τέλος του 2003.
ü Τα περισσότερα από τα υπόλοιπα τμήματα ήταν δημοπρατημένα και τα έργα σε πλήρη εξέλιξη. Περιορισμένα τμήματα δημοπρατηθήκαν μετά το 2004, τα οποία ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί.
ü Ο οριζόντιος άξονας ήταν να τελειώσει το 2006, επειδή όμως μείωσαν την χρηματοδότησή του, προγραμμάτισαν εκ νέου την ολοκλήρωσή του για το 2008. Σε προεκλογική ομιλία του κ. Καραμανλή το 2007 στην Ήπειρο, ο αποχωρών πρωθυπουργός δεσμεύτηκε για την ολοκλήρωση της Εγνατίας μέχρι το 2008, με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο. Είμαστε στο τέλος του 2009 και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί.
5. Και τρεις ακόμη διευκρινήσεις προς τους εγκεφάλους της Ρηγίλλης, αν ενδιαφέρονται να μάθουν:
ü Κανένας κάθετος άξονας δεν έχει τελειώσει, παρότι έπρεπε να παραδίδονται, ακόμη και με τις δικές τους δεσμεύσεις, το αργότερο μέχρι το 2008.
ü Τα τελευταία δύο χρόνια, η Εγνατία κατασκευάζεται με δάνεια ύψους 1 δις ευρώ, που αποτελούν κρυφό χρέος, και θα αποπληρωθούν με τα μελλοντικά διόδια της Εγνατίας.
ü Έχοντας χάσει πολύ χρόνο μετά το 2004 λόγω της υποχρηματοδότησης, η κυβέρνηση πίεσε τον τελευταίο χρόνο τις κατασκευαστικές εταιρείες να παραδώσουν διάφορα τμήματά της, αναγκάζοντας τες να δουλεύουν σε πολλές βάρδιες, κάτω από άσχημες καιρικές συνθήκες και χωρίς να καλύπτουν τις υποχρεώσεις που περιέχονται στις συμβάσεις. Για τον λόγο αυτό, παρατηρούνται ήδη κακοτεχνίες, σημαντικές ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας των σηράγγων, όπως και ελλιπής κατασκευή των αντιπλημμυρικών και περιβαλλοντικών έργων. Ιδιαίτερα δε, παρατηρείται έλλειψη των Σ.Ε.Α (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών) σε όλο το μήκος της Εγνατίας.